Pizza idealna

Każda okazja, by zrobić pizzę jest dobra :)


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej typ 450 (ja wyjątkowo użyłam pół na pół z orkiszową)
  • 30 g świeżych drożdży
  • 250 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka oliwy lub oleju
  • kasza manna
  • ulubione składniki na wierzch: ja dałam sera mozzarella, sera gouda, pomidora, salami, cebulę,sałatę
  • sos do pizzy: puszka pomidorów, sól, pieprz, zioła prowansalskie, czosnek niedźwiedzi cięty
Przygotowanie:
Przesiewamy mąkę. W szklance rozpuszczamy drożdże z 3/4 ciepłej wody i łyżeczką cukru. Do mąki dodajemy łyżeczkę oleju i wlewamy rozpuszczone drożdże. Wyrabiamy ciasto. Do reszty wody dosypujemy 1,5 łyżeczki soli. Następnie wodę z solą dolewamy do ciasta i ugniatamy. Gdy utworzymy gładką kulę, opłukujemy ją w wodzie, wkładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 2 godz, ja z uwagi na głód czekałam tylko 30 min i ciasto też wyszło super. Gdy ciasto rośnie przygotowujemy składniki na ciasto. Kroimy salami, ser, cebulę, pomidora.
Robimy sos do pizzy. Wkładamy pomidory z puszki do garnka,dodajemy przyprawy i zagotowujemy aż sos będzie gęsty.
Piekarnik rozgrzewamy do temp. 220 stopni C. Stolnice posypujemy kaszą manną, wykładamy ciasto, wyrabiamy i wałkujemy do ulubionej grubości.  z podanej ilości wyjdą 2 pizze o średnicy 30 cm. Dzięki dodaniu kaszy manny pizza będzie bardziej chrupiąca. Ciasto wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Gdy nie macie czasu na przyrządzenie sosu, posmarujcie ciasto ketchupem dodajcie granulowany czosnek, suszoną bazylię i oregano. Następnie kładziemy plasterki sera żółtego i ulubione dodatki. Wkładamy pizzę do rozgrzanego piekarnika i pieczemy 15 min na najniższym poziomie piekarnika. Po upieczeniu pizzę dekorujemy sałatą.
Smacznego ;) 


Komentarze

Popularne posty