Czeko-śliwka


Pewnego dnia naszło mnie na nutellę,
a że nie miałam jej w domu a zamiast niej
były śliwki postanowiłam zrobić czeko-śliwkę ;)

Składniki::
  • kilogram śliwek
  • niepełna szklanka cukru
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
Przygotowanie:
Śliwki pozbawiamy pestek, wkładamy do garnka i blendujemy. Dodajemy cukier i gotujemy na małym ogniu ok. 30 min. często mieszając i uważając, by garnek się nie przypalił. Po tym czasie dodajemy kakao, dokładnie łączymy z masą i gotujemy jeszcze 15 min. Gotową czeko-śliwkę wkładamy do małych słoiczków (ja użyłam słoiczków po koncentracie pomidorowym). Zamykamy i odwracamy do góry dnem. Zostawiamy tak do wystygnięcia. Słoiczki się zawekują i możemy przechowywać je w spiżarce bądź lodówce.Idealna propozycja do chałki, którą mam tu na blogu bądź do ciast, ja używam do piernika, idealna ;)
Smacznego ;)



Komentarze

Popularne posty