Brownie fasolowe

Miałam ochotę na coś mega słodkiego, ale również zdrowego ;)

Przed zabraniem się do pieczenia wykładamy jajka i ogrzewamy je w temperaturze pokojowej :)

Składniki na tortownicę 26 cm:

  • 2 puszki fasoli czerwonej
  • 4 małe lub 3 duże jajka
  • 6 łyżek kakao
  • około 1/3 szklanki oleju
  • około 0,5 szklanki cukru
  • 1 średni banan
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Polewa:
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 40 g masła
  • pokruszone orzechy ziemne do posypania góry
Przygotowanie:
Fasole odsączamy z zalewy i przepłukujemy. Blendujemy razem z bananem i olejem na gładki krem. Następnie dodajemy kakao, łyżeczkę sody oczyszczonej oraz szczyptę soli i mieszamy szpatułką do połączenia składników.  
Do misy miksera wbijamy jajka i wsypujemy cukier. Ubijamy do powstania jasnej, puszystej masy. Do miski z masą jajeczną wkładamy masę fasolową i mieszamy szpatułką do połączenia. Ciasto wylewamy na tortownicę o średnicy 26 lub 24 cm wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia (sam dół). Boki delikatnie smarujemy olejem. Pieczemy na środkowej półce piekarnika, na grzaniu góra-dół w 180 stopniach C przez około 30 min do tzw. suchego patyczka. Ciasto powinno być lekko wilgotne. 
Po upieczeniu delikatnie uchylamy drzwi. Ja włożyłam rękawicę kuchenną między drzwi piekarnika i trzymałam tak ciasto 10 min. Później uchyliłam piekarnik i po kolejnych 10 min wyciągnęłam z piekarnika i wyłożyłam na kratkę do ostudzenia. 

Po ostudzeniu przygotowałam polewę. Do garnka włożyłam pokruszoną czekoladę i masło i mieszamy na gazie do połączenia składników. Polałam ciasto i rozprowadziłam polewę a następnie posypałam rozkruszonymi orzechami (orzechy włożyłam do woreczka i tłukłam wałkiem). 

Ciasto może stać w temperaturze pokojowej przez parę dni, chociaż nasze zniknęło po 3 dniach :)

Smacznego :)







Komentarze

Popularne posty