Zdrowa tarta snickers

 Naszło mnie na słodkie a że w obecnym czasie nie mogę cukru, więc postanowiłam zrobić coś domowego. Na pintereście na blogu jednego trenera zobaczyłam coś co mnie zachęciło do jak najszybszego wykonania domowej tarty. Przygotowanie jest szybkie i proste. Bez pieczenia. Tarte szykowałam w tortownicy o średnicy 21 cm wyłożonej na spodzie folią aluminiową. 

Składniki:

Spód:

  • 150g wiórków kokosowych
  • 150 g orzechów ziemnych prażonych  nie solonych 
  • 50 g masła orzechowego naturalnego
Karmel:
  • 150 g suszonych daktyli bez pestek
  • 40 g masła orzechowego naturalnego
  • 40 g orzechów ziemnych prażonych nie solonych
Polewa czekoladowa:
  • 75 g czekolady gorzkiej 70-90%
  • 125 g mleka migdałowego/kokosowego/krowiego
  • łyżeczka kakao
  • garść orzechów ziemnych prażonych nie solonych do posypania polewy
Przygotowanie:

Najpierw przygotowujemy spód: mielimy w młynku do kawy lub malakserze orzechy i wiórki kokosowe. Staramy się rozdrobnić je najmocniej jak się da, na piasek. Wsypujemy do miski, dodajemy masło orzechowe i ugniatamy do połączenia. Wykładamy na tortownicę na spód i na boki do wysokości ok. 5 cm i porządnie ugniatamy. Wkładamy do lodówki.

Teraz czas na karmel. Daktyle zalewamy wrzątkiem i moczymy 30 min. Odcedzamy i miksujemy razem z masłem orzechowym. Na koniec dodajemy orzeszki i mieszamy. Wykładamy na spód.

Na koniec czas na polewę czekoladową. Do miski wkładamy czekoladę, mleko i kakao i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Po rozpuszczeniu odkładamy na 10 min do przestudzenia i wylewamy równomiernie na karmel. Na wierzchu sypiemy garść orzechów ziemnych. Wkładamy do lodówki na min godzinę. 
Gotowe ;) Tarte dzielimy na ok. 12 porcji. Przechowujemy w lodówce.

Smacznego ;) 

przepis pochodzi z bloga mrfit-trener.com



Komentarze

Popularne posty