Krem z dyni

Typowa jesienna zupa, która nigdy mi się nie nudzi :)

Składniki:

  • 6 marchewek
  • 2 pietruszki
  • kawałek selera
  • cebula
  • por
  • natka pietruszki
  • mięso na rosół (ja użyłam korpusu z gęsi i 2 podudzi z kurczaka)
  • jedna dynia (moja miała 2 kg)
  • sól, pieprz, cynamon, 3 liście laurowe i kilka ziarenek ziela angielskiego
  • pestki dyni i pestki słoneczki do ozdoby
  • można dodać też klapsa śmietany bądź jogurtu naturalnego
Przygotowanie:
Do garnka wkładamy opłukane mięso i zalewamy wodą do jego przykrycia. Dodajemy ziele angielskie i liście laurowe, przykrywamy i czekamy na "zagotowanie". Po tym czasie zdejmujemy pokrywkę i "szumowiny" z powierzchni i dodajemy obrane (jeśli jest taka konieczność) i opłukane warzywa oraz sól. Gotujemy tak jak rosół (ja gotowałam na minimalnym gazie około 2 godzin). W tym czasie zabieramy się za krojenie i obieranie dyni. Pozbywamy się skórki i miąższu. Po ugotowaniu rosołu wyjmujemy wszystkie warzywa, ziele angielskie i liście laurowe. Do garnka wkładamy ugotowaną marchewkę, pietruszki oraz pokrojoną dynię i gotujemy jeszcze ok. 15 min aż dynia będzie miękka. Po tym czasie odlewamy część rosołu i blendujemy zupę na krem, dodając rosołu jeśli jest taka potrzeba. Każdy lubi inną konsystencję. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cynamonem. Jeśli zostanie nam rosół możemy go przelać do małych pojemniczków i po wystudzeniu zamrozić. Może to być idealna baza do zup na szybko. Przed podaniem dekorujemy klapsem śmietany bądź jogurtu i posypujemy ziarnami dyni i słonecznika.

Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty