Sernik cynamonowo - miodowy na pierniczkach

Miałam taką jesienną zachciankę na coś przybliżającego mnie do świąt. Trochę poszperałam w Internecie i pomyślałam o serniku.

Składniki na tortownicę o średnicy 24 cm:

  • 1 kg sera twarogowego z wiaderka
  • 6 jaj
  • 200 g miodu
  • 250 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 6 łyżek mąki pszennej (ja użyłam pełnoziarnistej)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • ok. 400 g pierniczków w czekoladzie z nadzieniem owocowym
  • 2 laski cynamonu dla ozdoby + łyżeczka cynamonu do posypania wierzchu sernika
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Na początku rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Do miski wkładamy ser twarogowy i miksujemy łącząc po kolei z jajkami. Dodajemy miód i miksujemy. Kolejno wlewamy śmietanę kremówkę i mieszamy do połączenia. Na koniec dodajemy przesianą mąkę z cynamonem i mieszamy do całkowitego połączenia. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia (sam dół) i wykładamy pierniczkami. Na pierniczki wylewamy masę serową. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 15 min w 180 stopniach a następnie zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy następne ok. 80 min. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i zostawiamy sernik na kolejne 10 min. Później otwieramy drzwiczki piekarnika i czekamy aż sernik ostygnie. Zimny sernik wkładamy na noc do lodówki. Przed podaniem posypujemy przesianym cynamonem i ozdabiamy laskami cynamonu i kawałkami pierniczków. 

Smacznego :)




Komentarze

  1. Pyszny sernik! Robi się szybko i bezproblemowo. Wszystkim bardzo smakował.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty