Qurrito a'la KFC

Miałam w domu pierś z kurczaka i tortille, więc postanowiłam zrobić qurrito podobne do tego, które jadłam w KFC. Sos BBQ zastąpiłam ketchupem, ale można zrobić oryginalnie z sosem.
Ta porcja starczyła mi na 4 tortille. 

Składniki do quritto:

  • 4 placki tortilli
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • ok. 300 g startego żółtego sera
  • ketchup lub sos BBQ
Składniki na panierkę:
  • 0,5 szklanki mąki (ja użyłam pszennej pełnoziarnistej)
  • 0,5 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • po 0,5 łyżeczki soli, pieprzu i papryki ostrej 
  • dodatkowo 0,5 szklanki mąki do panierowania przed smażeniem
  • olej do smażenia
Przygotowanie:

Pierś z kurczaka oczyszczamy, myjemy i kroimy w niewielkie kawałki. Składniki na panierkę dokładnie mieszamy, tak by nie było grudek (można to zrobić mikserem) pamiętając o pozostawieniu 0,5 szklanki mąki na potem. Do przygotowanego ciasta wkładamy kawałki kurczaka dokładnie go obtaczając. Pozostawiamy na kilka godzin w lodówce (najlepiej na noc). Po tym czasie obtaczamy kurczaka w mące i smażymy do zarumienienia. Usmażone kawałki kładziemy na ręcznik papierowy, aby pozbyć się  nadmiaru tłuszczu. 
Na połowie placka tortilli układamy starty ser, kawałki kurczaka, polewamy ketchupem lub sosem BBQ i sypiemy jeszcze odrobinę sera. Składamy tortille i smażymy na rozgrzanej patelni ok. 2,3 minuty z każdej strony. Można to również zrobić na grillu. Po usmażeniu wykładamy na talerz i kroimy w trójkąty. 
Smacznego :)


Komentarze

Popularne posty