Fit sernik z gorzką czekoladą

Uwielbiam serniki i chyba nie umiem bez nich żyć :) Dla tych, którzy dbają o sylwetkę ten sernik jest spełnieniem marzeń :) Jest lekki i kremowy, rozpływa się w ustach ;)

Składniki:

  • 600 g twarogu chudego
  • 400 g jogurtu greckiego
  • 4 jajka
  • 2 budynie śmietankowe bez cukru
  • ksylitol/erytrol lub coś zdrowego do posłodzenia, ja dałam trochę miodu
Przygotowanie:
Twaróg blendujemy z jogurtem. Dodajemy żółtka, budyń, coś do posłodzenia. Blendujemy na gładko. W oddzielnej misce ubijamy białka na sztywno z odrobiną soli. Do masy twarogowej dodajemy pianę z białek i powoli mieszamy szpatułką. Przelewamy do tortownicy (średnica 26 cm). Ja wyłożyłam tortownicę papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym piekarniku ok. 45 min. Najlepiej pilnować sernika. Jeśli będzie się przypiekał z wierzchu przykryć go folią aluminiową i piec te min. 45 min. Upieczony sernik zostawiamy do ostudzenia. 

Polewa:
Do miski wkruszamy 50 g czekolady gorzkiej min. 70% kakao i dodajemy 50 ml mleka. Naczynie umieszczamy w kąpieli wodnej i mieszamy do połączenia i od razu wylewamy na sernik.

Sernik chłodzimy najlepiej całą noc w lodówce. 

Smacznego :)

P.S Ja nie wytrzymałam chłodzenia w lodówce, więc polałam ciasto gorącą czekoladą i zjadłam. Dodałam jeszcze gorący mus z truskawek :) Obłęd :)


Komentarze

Popularne posty