Chlebek ziołowy

Do przygotowania tego chleba zachęcił mnie Klub Mam :) Lubiąc eksperymentować poszperałam w Internecie i znalazłam taki przepis. Ciężko stwierdzić kto go wymyślił, bo krąży po sieci :) Swoim zwyczajem trochę go zmodyfikowałam. Jeśli chodzi o mąkę to możecie eksperymentować :) I koniecznie dajcie znać jak Wam wyjdzie :)

Składniki na ciasto (tortownica o średnicy 26 cm):
  • 300 g ciepłej wody
  • 300 g mąki pszennej
  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 40 g drożdży
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 40 g oleju
Składniki na masło ziołowe:
  • 80 g miękkiego masła
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • suszony czosnek i zioła prowansalskie według uznania
  • pół łyżeczki soli 
Przygotowanie:

Łączymy i zagniatamy wszystkie składniki na ciasto. Pamiętajmy, by dokładnie odmierzać ilość podanych składników. Warto mieć w domu wagę kuchenną. Ciasto wychodzi elastyczne i nie klei się do rąk. 
Następnie rozwałkowujemy je na prostokąt o grubości ok. pół cm. Kolejno łączymy wszystkie składniki na masło ziołowe i rozsmarowujemy je na cieście. Kroimy nożem ciasto na paski grubości ok. 4-5 cm. Paski składamy w harmonijkę i układamy luźno w tortownicy wysmarowanej tłuszczem bądź wyłożonej papierem do pieczenia. Zostawiamy do wyrośnięcia na ok. 30 min. Po tym czasie pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez ok. 30 min do zarumienienia. 
Ewenementem tego chlebka jest to, że go się nie kroi tylko odrywa. Każdy odrywa tyle na ile ma ochotę :)

Smacznego :) 



Komentarze

Popularne posty