Mazurek


Po serniku jest to moje ulubione ciasto.
Słodkie, więc starczy na dłużej ;)
I nie tylko na święta ;)

Składniki na kruche ciasto:
  • 350 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 200 g schłodzonego masła
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
  • 2 żółtka
Pozostałe składniki:
  • 5 łyżek kwaśnego dżemu, ja użyłam wiśniowego
  • puszka masy kajmakowej
  • bakalie do ozdoby ( ja użyłam moreli, śliwek suszonych, płatków migdałów, kandyzowanej skórki pomarańczowej)
Na początku przesiewamy mąkę, dodajemy masło, siekamy nożem aż powstanie kruszonka. Następnie dodajemy cukier puder, sól, śmietanę i żółtka i zagniatamy ciasto. Owijamy je folią i chłodzimy w lodówce co najmniej 30 min. Jak ciasto się chłodzi przygotowujemy ozdoby do mazurka.
Wyjmujemy ciasto z lodówki i dzielimy na dwie części. Pierwszą rozwałkowujemy na papierze i dopasowujemy do formy. Smarujemy dżemem. Następnie na drugim papierze do pieczenia rozwałkowujemy drugą część ciasta i dopasowujemy do tej która jest już w tortownicy, nakładając ją na dżem. Jeśli zostanie nam jeszcze trochę ciasta robimy wałek dookoła. Pieczemy 15-20 min w temp. 200 stopni C do zarumienienia. Wyjmujemy i studzimy.
Masę kajmakową otwieramy i nakładamy na ciasto. Dekorujemy według uznania. Następnie chłodzimy w lodówce najlepiej całą noc.
Smacznego ;) 


Komentarze

Popularne posty