Sernik królewski


Składniki na kruche ciasto:
  • 4 żółtka
  • pół szklanki cukru
  • 200 g margaryny
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 szklanki mąki (lub troszkę więcej zależy jakie macie szklanki)
  • 3 łyżki kakao ciemnego
Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu sernikowego (ja użyłam takiego z wiaderka)
  • 5 jajek
  • 3/4 kostki margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1/4 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego (proszku budyniowego)
  • bakalie - wg uznania (ja dodałam rodzynki)
  • olejek waniliowy
Przygotowanie:
Na początku wyrabiamy kruche ciasto z podanych składników. Dzielimy je na dwie części, wkładamy do osobnych woreczków i do zamrażarki na 15 min. W tym czasie wyrabiamy masę serową. Do miski wkładamy twaróg, dodajemy żółtka, margarynę, cukier puder, cukier waniliowy, budyń i troche olejku waniliowego i wszystko dokładnie miksujemy. Gdy masa będzie gładka w drugiej misce ubijamy białka z odrobiną soli. Ubite białka dodajemy delikatnie do masy serowej i mieszamy drewnianą łyżką. Rodzynki zalewamy wrzącą wodą odcedzamy, studzimy i dodajemy do masy serowej. Wyjmujemy pierwszą część kruchego ciasta, wałkujemy do wielkości formy do pieczenia (ja użyłam zwykłej prostokątnej formy). Formę wykładamy papierem do pieczenia, następnie wykładamy ją kruchym ciastem. Na ciasto wylewamy masę serową. Wyjmujemy drugą część kruchego ciasta i ścieramy na górę ciasta. Pieczemy ok 1 godziny w temp 180 stopni. 
Smacznego ;) 

 

Komentarze

Popularne posty