Szarlotka


Składniki na kruche ciasto:
  • 4 żółtka
  • pół szklanki cukru
  • 200 g margaryny
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 szklanki mąki (lub troszkę więcej zależy jakie macie szklanki)
Pozostałe składniki:
  • 1,5 kg jabłek
  • 2 łyżki cukru
  • cynamon
Przygotowanie:
Na początek wyrobiłam kruche ciasto ze składników podanych wyżej i podzieliłam je na dwie równe części. Włożyłam do osobnych woreczków i do zamrażalnika. Następnie obrałam jabłka, wydrążyłam środki, pokroiłam na kawałki i włożyłam do garnka. Dusiłam jabłka z 2 łyzkami cukru i cynamonem aż z jabłek powstał mus z dodatkiem małych kawałków jabłek. Kolejno wyjęłam pierwszą część kruchego ciasta i rozwałkowałam do wielkości formy. Formę wysmarowałam margaryną, posypałam bułką tartą i wyłożyłam rozwałkowanym ciastem. Następnie nałożyłam ugotowane jabłka. Wyjęłam reszte ciasta, brałam ciasto małymi kawałkami i robiłam ruloniki z ciasta i lekko je rozpłaszczyłam. Z tych kawałków ułożyłam na cieście kratkę. Piekłam 45 min w temp 180 stopni C. (Ciasto z tej ilości składników przygotowywałam na blasze prostokątnej).
Smacznego ;) 




Komentarze

Popularne posty